W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

E-commerce customer service a challenge for city logistics

Autorzy

[ 1 ] Wydział Zarządzania i Dowodzenia, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Rok publikacji

2024

Opublikowano w

Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Seria Organizacja i Zarządzanie

Rocznik: 2024 | Numer: No. 207

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • Customer service
  • City logistics
  • New technologies
  • E-commerce
  • Development
PL
  • E-konsumenci
  • Handel elektroniczny
  • Innowacje
  • Logistyka miejska
  • Obsługa klienta
  • Rozwój technologii
Streszczenie

EN Purpose: The aim of the article was to analyse and attempt to determine the scale of the use of new technologies in e-commerce customer service and to present trends and challenges in this area in city logistics. In addition, the article characterises the development of the e-commerce market between 2020 and 2023 and introduces the silhouette of the e-commerce customer. Design/methodology/approach: A literature analysis, case studies and empirical data from industry reports and self-observation were used to develop the article. Findings: The research concluded that new technologies are now an integral part of the e-commerce customer experience. Trends accompanying e-commerce in relation to city logistics, according to the author, are increased demand for ‘last mile’ delivery, green logistics and sustainable transport, automation and robotisation, flexible delivery models (crowdsourcing) and personalisation of services. Challenges facing modern urban logistics are the increasing demands of consumers, the complexity of delivery in ‘last mile logistics’, the need to adapt urban infrastructure to the changing environment, and environmental and regulatory constraints. Research limitations/implications: The data collected and presented in the article on the development of e-commerce in Poland and globally covers the years 2020-2023. Practical implications: The solutions presented in the article can improve the efficiency of logistics processes, optimise urban infrastructure, introduce technological innovations and support sustainable urban development. Furthermore, the information can support both companies and local governments in responding to the growing challenges of e-commerce customer service. Social implications: The article can be used to improve the quality of life in cities, increase the availability of services, develop local markets and increase the awareness and involvement of residents in sustainable development activities. Originality/value: The value of the article stems from its interdisciplinary nature - combining topics related to logistics, technology, ecology and urban planning. Its audience can range from private sector professionals, public policy makers and academics working together on solutions for sustainable development and urban management in the context of e-commerce development.

Strony (od-do)

419 - 434

URL

https://managementpapers.polsl.pl/wp-content/uploads/2024/12/207-Or%C5%82owska.pdf

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Data udostępnienia

11.2024

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

70