W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Harnessing Artificial Intelligence for Enhanced Scientific Collaboration: Insights from Students and Educational Implications

Autorzy

[ 1 ] Wydział Zarządzania i Dowodzenia, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.3] Nauki o bezpieczeństwie

Rok publikacji

2024

Opublikowano w

Education Sciences

Rocznik: 2024 | Tom: Vol. 14 | Numer: Iss. 10

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • Artificial intelligence
  • Teamwork communication
  • Scientific collaboration
PL
  • Praca zespołowa
  • Komunikacja naukowa
  • Sztuczna inteligencja
Streszczenie

EN This study aimed to explore students’ perspectives on integrating artificial intelligence (AI) into scientific collaboration, specifically on writing academic articles and creating scientific posters. The research employed open-ended interviews conducted among 61 civil and military students. Opinions were labelled, coded, and gathered into the following categories: positive impact on collaboration, challenges faced, and educational impact. Among the positives were improving efficiency, enhancing the quality of work, and generating new ideas. The challenges concerned experiencing technical difficulties with AI tools, inconsistency in AI outputs, and AI dependence, which may lead to behaviours on the verge of addiction. Regarding educational impact, students noticed that AI helps improve learning new skills, increases engagement in the task, and enhances critical thinking. As one researcher performed the thematic analyses, Cohen’s Kappa statistic was used to ensure intra-coder reliability. This study highlights the need for further research to optimize the use of AI in scientific collaboration while addressing ethical concerns related to students’ motivations for using AI tools, promoting responsible use, and researching students’ emotions, cognitive processes, and behaviours resulting from their interactions with AI tools. The research provides valuable insights for educators and policymakers to integrate AI effectively into academic practice.

Data udostępnienia online

18.10.2024

Strony (od-do)

1 - 13

DOI

10.3390/educsci14101132

URL

https://www.mdpi.com/2227-7102/14/10/1132

Uwagi

Czasopismo posiada IF 2.5 za 2023 r.

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Data udostępnienia

18.10.2024

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

1 miesiąc po opublikowaniu

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

70