Przetwarzanie może potrwać kilka sekund...

Rozdział

Czy na pewno chcesz wykonać tę akcję?

Tytuł

Experiential learning with Sansar platform - A concept of military training

Autorzy

[ 1 ] Instytut Zarządzania, Wydział Zarządzania i Dowodzenia, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik

Autorzy przekładu

[ 1 ] Instytut Podstaw Bezpieczeństwa, Wydział Bezpieczeństwa Narodowego, Akademia Sztuki Wojennej | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[5.3] Nauki o bezpieczeństwie

Rok publikacji

2019

Typ rozdziału

rozdział w monografii naukowej / referat

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
PL
  • Innowacje pedagogiczne
  • Nauczanie na odległość
  • Rzeczywistość wirtualna
  • Sansar
  • Szkolenie wojskowe
  • Zastosowania komputerów w edukacji
EN
  • Education
  • E-learning
  • Military training
  • Sansar
  • Virtual reality
Streszczenie

EN The aim of this paper is to introduce a concept of military training using a three-dimensional platform, known as Sansar. This is an extensive virtual world that users can access via accessories. We propose basic assumptions, instructional design approach, and a training concept design for consideration as an additional voice in discussions on reliable virtual military training solutions. We also stress that performing dangerous tasks with simulations and gamified activities provide opportunities for experiential learning, which takes place in a completely safe, virtual environment. The paper concluded that hypothetical situations in scenarios based on four dimensions of learning will be beneficial for learners, teachers, and institutions organizing such trainings.

Data udostępnienia online

2019

Strony (od-do)

325 - 328

DOI

10.33965/el2019_201909r047

URL

http://www.iadisportal.org/digital-library/experiential-learning-with-sansar-platform-a-concept-of-military-training

Uwagi

Bibliografia na stronie 328.

Książka

Multi Conference on Computer Science and Information Systems, MCCSIS 2019 - Proceedings of the International Conference on e-Learning 2019

Zaprezentowany na

13th Multi Conference on Computer Science and Information Systems. International Conference on E-Learning 2019, 17-19.07.2019, Porto, Portugal

Tryb otwartego dostępu

witryna wydawcy

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Punktacja MNiSW / rozdział

5,0

Publikacja indeksowana w

Scopus